צור קשר
דלג על צור קשר
צור קשר
סגירה

צור קשר

checked
כניסה לאתר
דלג על כניסה לאתר כניסה לאתר
סגירה

כניסה לאתר

אריזות מזון: פחות נוח אבל יותר ירוק

הגדל

על פי סקר אריזות המזון הגלובאלי של חברת נילסן שהתפרסם בפברואר 2008, כמעט אחד מכל שני צרכנים בעולם היה מוכן לוותר על אריזות נוחות אם הדבר ייטיב עם הסביבה. יחד עם זאת, נטייה זו לא קיימת אם צריך לוותר על בטיחות המזון.

 

הסקר גם מגלה הבדלים מעניינים בין מדינות.

 

הסקר נערך דרך האינטרנט בקרב כ- 25000 גולשים מ-48 מדינות.

 

הנסקרים נשאלו אם הם היו מוכנים לוותר על תכונות שונות של אריזת המזון שלהם לטובת איכות הסביבה (פחות חומר אריזה, יותר חומרים ממוחזרים ומתמחזרים וכו').

 

התוצאות:

 

התכונה עליה הצרכן מתבקש לוותר

אחוז הצרכנים שמוכנים לוותר על התכונה לטובת הסביבה

אריזה נוחה להערמה / אחסון בבית

49%

אריזה שניתן לבשל בתוכה או להשתמש בה לאחסון המוצר לאחר הפתיחה

48%

אריזה שנוח לקחת לדרך

47%

הארכת חיי מדף / שמירה על טריות

34%

מידע על האריזה בנוגע להוראות הכנה ושימוש

33%

שמירה על המזון במצב טוב

30%

שמירה על ניקיון המוצר ושמירה שאחרים לא יגעו במוצר

27%

 

עשרה אחוז מהמשיבים לא היו מוכנים לוותר על כל תכונת אריזה שהיא לטובת הסביבה.

 

הבדלים בין מדינות:

 

באופן כללי, אחוז גדול יותר של אמריקאים ואירופאים מוכנים לוותר על נוחות למען הסביבה (55-60%), לעומת אחוז יותר קטן של אסיאתים (39-42%).

 

את טבלת האיכפתניקים הובילו הפינים, אירים, נורבגים, וניו-זילנדים. מעל 70% מהם היו מוכנים לוותר על נוחות לטובת איכות הסביבה.

 

האומה שתושביה הביעו את הנכונות הגבוהה ביותר הייתה ניו-זילנד.

 

יש כאן מסר!

 

אם היצרנים ידעו לתקשר את העובדה שכדי שהאריזה שלהם תהיה יותר ידידותית לסביבה, הם נאלצים לוותר על פינוק מסוים, חלק ניכר מהצרכנים יעריכו זאת, ולא יימנעו מקנית המוצר.

 

תקציר המחקר לא מפרט את התוצאות בישראל, אך ניתן להניח שהישראלים נמצאים במקום טוב באמצע.

 

לאחרונה ראינו מהלך אמיץ של חברת ביו-פט (מוצרי מעברות) אשר הפסיקה למכור את מזון הכלבים "בונזו" באריזת נוחות של מספר אריזות קטנות בתוך אריזה אחת גדולה, לטובת אריזה המפחיתה את כמות הפסולת. האריזה החדשה מעט פחות נוחה, אך הרבה יותר ידידותית לסביבה.

 

ניתן להעריך, שעם הגדלת המודעות לנושאים סביבתיים, חברות נוספות יחפשו דרכים למכור את מוצרי המזון שלהם באריזות עם השפעה סביבתית שלילית מופחתת.

 

 

עבור לתוכן העמוד